למה לעשות הסכם מייסדים לפני הזנקת העסק החדש?

למה לעשות הסכם מייסדים לפני הזנקת העסק החדש?

עסק חדש הוא תמיד דבר נוצץ ומרגש, וכל הנוגעים בדבר עושים כל שביכלתם על מנת למנף אותו אל עבר הצלחות מדהימות. אם גם אתם נמצאים בפתחו של עסק חדש כזה, ואיתכם נמצאים עוד כמה שותפים מייסדים, כדאי לכם להכיר את המסמך שיוכל לעשות לכם הרבה סדר ושקט בהמשך – הסכם מייסדים. אז מהו הסכם מייסדים, למה כל כך חשוב לחתום עליו ואילו בעיות הוא עלול למנוע בהמשך? הנה כמה פרטים מעניינים.

הסכם מייסדים – רקע

הסכם מייסדים הוא מסמך שנועד להחתמה על ידי כל השותפים המייסדים של העסק. במסגרת ההסכם כל צד יודע בדיוק מהם תחומי האחריות שלו, מהם תפקידיו, וכן חותם על התנהלות העסק השוטפת על פי התנאים והסעיפים שהוסכמו מראש.

על ידי חתימה על הסכם מייסדים אתם והשותפים המייסדים שלכם יכולים לעגן את כלל התנאים וההסכמות ביניכם בתוך מסמך מסודר, כך שלא עלולות להתעורר בעיות במהלך הדרך.

בהעדר הסכם מייסדים כל הפרצות נותרות פתוחות

ממש כפי שהפרצה קוראת לגנב, ככה היעדר הסכם מייסדים קורא לבעיות. ברגע שהעניינים אינם מוסכמים בין השותפי המייסדים מראש, עלולות להתעורר לא מעט בעיות שנוגעות באי הסכמות סביב נושאים שונים בעסק – החל מהניהול השוטף שלו, דרך נושאים כלכליים, משכורות ועוד.

אילו אפשרויות קיימות לפתרון בעיות כשלא קיים הסכם מייסדים?

אם לא חתמתם על הסכם מייסדים, יצאתם לדרך עם השותפים שלכם, והגעתם למצב שבו מתעוררת ביניכם מחלוקת – תוכלו תמיד לפנות אל המרכז הישראלי לגישור ובוררות למען הליכי גישור או בוררות שיביאו את המחלוקות לסיומן. במרכז נמצאים טובי המגשרים והבוררים הפועלים היום בארץ, כך שתוכלו להחזיר את היחסים שלכם למצב טוב שיאפשר לכם עבודה משותפת ומוצלחת.